Kööpenhaminasssa huhtikuussa 2016
,
julkaistu 8.2.2019
Olimme
huhtikuussa
2016
Kööpenhaminassa
pidennetyn
viikonlopun.
Kuvia
seltessani
huomasin,
että
tuon
matkan
kuvat
ansaitsevat
tulla
julkaistuiksi.
Tosin
jälleen
kerran
kuvat
ovat
paremminkin “turistikuvia” kuin julkaistavaksi tarkoitettuja otoksia.
Kuvasarja
alkaa
kuvalla,
joka
on
otettu
Nyhavnin
satamasta.
Kuvan
oikeassa
reunassa
ovat
sopivasti
ison
turistiveneen
Tanskan
liput.
Kuva
oli
toinen
tuolla
reissulla
ottamani
kuva.
Otin
tähän
mukaan
myös
toisen
kuvan
samasta
paikasta,
koska
sataman
reunan
rakennukset
ovat
todella viehättäviä. Kuvia on tuosta maisemasta useampiakin, mutta jätin ne nyt pois.
Kuva
oopperatalosta
on
otettu
lahden
yli
rannassa
olevan
nykytaiteen
teatterin
terssilta.
Otin
tähän
mukaan
myös
toisen
oopperatalon
kuvan.
Tämä
kuva
on
otettu
vajaan
kilometrin
etäisyydeltä Pyhän Pietarin Kirkon tornista ja noin 90 metrin korkeudelta.
Kuvia
vertaamalla
on
kiva
huomata,
miten
kuvakulma
muuttaa
tunnelmaa.
Kuvassa,
jossa
on
pelkkä
oopperatalo,
tunnelma
on
jotenkin
“virallinen”
ja
jäykkä.
Oikeanpuoleisessa
kuvassa
oopperatalo on keskellä elämää ja osa kokonaisuutta.
Myös
seuraava
kuva
on
otettu
em.
kirkon
tornista.
Kuvassa
on
esittävän
taiteen
teatteri.
Tässä
tapauksessa
rakennuksen
irrottaminen
kokonaisuudesta
ei
onnistunut
optisin
keinoin.
Rajasin
kuvasta
tietokoneen
näytöllä
pois
rakennuksen
ympäristön.
Kuva
muuttui
jotenkin
kovaksi,
joten
luovuin
rajatusta vaihtohdosta.
Sää
maisemakuvaukseen
ei
ollut
paras
mahdollinen.
Kuten
oheisista
kuvista
näkee
sää
oli
pilvinen.
Varsinkin
noissa
kirkon
tornista
otetuissa
kuvissa
näkyy
utuinen
ilma.
Kuvat
on
otettu
kahtena
perättäisenä
päivänä.
Kolme
ensimmäistä
kuvaa
on
otettu
päivää
aiemmin
kuin
kaksi
seuraavaa.
Olen
muokannut kuvien valoisuutta siten, että värit toistuvat kutakuinkin oikein.
Seuraavana
on
pari
kuvaa
ihmispatsaista.
Ensimmäinen
patsas
muistuttaa
tinapatsasta.
Kaveri
oli
hieman
rauhaton.
Otin
hänestä
kolme
kuvaa
ja
jokaisessa
kuvassa
hänen
oikea
kätensä
oli
eri
asennossa.
En
ymmärtänyt
noiden
aurikolasien
merkitystä.
Mielestäni
ne
pilasivat
kokonaisuuden.
Viimeisenä
kuvana
tällä
sivulla
on
kuva
ihmispatsaasta,
joka
esitti
kaiketi
keijukaista.
Hänellä
oli
taito pysyä paikallaan ja oli todella uskottava “patsas”.
Tämä kuvakavalkadi jatkuu seuraavalla sivula
Kööpenhaminasssa huhtikuussa 2016
,
julkaistu 8.2.2019
Olimme
huhtikuussa
2016
Kööpenhaminassa
pidennetyn
viikonlopun.
Kuvia
seltessani
huomasin,
että
tuon
matkan
kuvat
ansaitsevat
tulla
julkaistuiksi.
Tosin
jälleen
kerran
kuvat
ovat
paremminkin
“turistikuvia”
kuin
julkaistavaksi
tarkoitettuja
otoksia.
Kuvasarja
alkaa
kuvalla,
joka
on
otettu
Nyhavnin
satamasta.
Kuvan
oikeassa
reunassa
ovat
sopivasti
ison
turistiveneen
Tanskan
liput.
Kuva
oli
toinen
tuolla
reissulla
ottamani
kuva.
Otin
tähän
mukaan
myös
toisen
kuvan
samasta
paikasta,
koska
sataman
reunan
rakennukset
ovat
todella
viehättäviä.
Kuvia
on
tuosta maisemasta useampiakin, mutta jätin ne nyt pois.
Kuva
oopperatalosta
on
otettu
lahden
yli
rannassa
olevan
nykytaiteen
teatterin
terssilta.
Otin
tähän
mukaan
myös
toisen
oopperatalon
kuvan.
Tämä
kuva
on
otettu
vajaan
kilometrin
etäisyydeltä
Pyhän
Pietarin
Kirkon
tornista
ja
noin
90
metrin
korkeudelta.
Kuvia
vertaamalla
on
kiva
huomata,
miten
kuvakulma
muuttaa
tunnelmaa.
Kuvassa,
jossa
on
pelkkä
oopperatalo,
tunnelma
on
jotenkin
“virallinen”
ja
jäykkä.
Oikeanpuoleisessa
kuvassa
oopperatalo on keskellä elämää ja osa kokonaisuutta.
Myös
seuraava
kuva
on
otettu
em.
kirkon
tornista.
Kuvassa
on
esittävän
taiteen
teatteri.
Tässä
tapauksessa
rakennuksen
irrottaminen
kokonaisuudesta
ei
onnistunut
optisin
keinoin.
Rajasin
kuvasta
tietokoneen
näytöllä
pois
rakennuksen
ympäristön.
Kuva
muuttui
jotenkin kovaksi, joten luovuin rajatusta vaihtohdosta.
Sää
maisemakuvaukseen
ei
ollut
paras
mahdollinen.
Kuten
oheisista
kuvista
näkee
sää
oli
pilvinen.
Varsinkin
noissa
kirkon
tornista
otetuissa
kuvissa
näkyy
utuinen
ilma.
Kuvat
on
otettu
kahtena
perättäisenä
päivänä.
Kolme
ensimmäistä
kuvaa
on
otettu
päivää
aiemmin
kuin
kaksi
seuraavaa.
Olen
muokannut
kuvien valoisuutta siten, että värit toistuvat kutakuinkin oikein.
Seuraavana
on
pari
kuvaa
ihmispatsaista.
Ensimmäinen
patsas
muistuttaa
tinapatsasta.
Kaveri
oli
hieman
rauhaton.
Otin
hänestä
kolme
kuvaa
ja
jokaisessa
kuvassa
hänen
oikea
kätensä
oli
eri
asennossa.
En
ymmärtänyt
noiden
aurikolasien
merkitystä. Mielestäni ne pilasivat kokonaisuuden.
Viimeisenä
kuvana
tällä
sivulla
on
kuva
ihmispatsaasta,
joka
esitti
kaiketi
keijukaista.
Hänellä
oli
taito
pysyä
paikallaan
ja
oli
todella uskottava “patsas”.
Tämä kuvakavalkadi jatkuu seuraavalla sivula