Kööpenhaminasssa huhtikuussa 2016 , julkaistu 8.2.2019 Olimme huhtikuussa 2016 Kööpenhaminassa pidennetyn viikonlopun. Kuvia seltessani huomasin, että tuon matkan kuvat ansaitsevat tulla julkaistuiksi. Tosin jälleen kerran kuvat ovat paremminkin “turistikuvia” kuin julkaistavaksi tarkoitettuja otoksia. Kuvasarja alkaa kuvalla, joka on otettu Nyhavnin satamasta. Kuvan oikeassa reunassa ovat sopivasti ison turistiveneen Tanskan liput. Kuva oli toinen tuolla reissulla ottamani kuva. Otin tähän mukaan myös toisen kuvan samasta paikasta, koska sataman reunan rakennukset ovat todella viehättäviä. Kuvia on tuosta maisemasta useampiakin, mutta jätin ne nyt pois. Kuva oopperatalosta on otettu lahden yli rannassa olevan nykytaiteen teatterin terssilta. Otin tähän mukaan myös toisen oopperatalon kuvan. Tämä kuva on otettu vajaan kilometrin etäisyydeltä Pyhän Pietarin Kirkon tornista ja noin 90 metrin korkeudelta. Kuvia vertaamalla on kiva huomata, miten kuvakulma muuttaa tunnelmaa. Kuvassa, jossa on pelkkä oopperatalo, tunnelma on jotenkin “virallinen” ja jäykkä. Oikeanpuoleisessa kuvassa oopperatalo on keskellä elämää ja osa kokonaisuutta. Myös seuraava kuva on otettu em. kirkon tornista. Kuvassa on esittävän taiteen teatteri. Tässä tapauksessa rakennuksen irrottaminen kokonaisuudesta ei onnistunut optisin keinoin. Rajasin kuvasta tietokoneen näytöllä pois rakennuksen ympäristön. Kuva muuttui jotenkin kovaksi, joten luovuin rajatusta vaihtohdosta. Sää maisemakuvaukseen ei ollut paras mahdollinen. Kuten oheisista kuvista näkee sää oli pilvinen. Varsinkin noissa kirkon tornista otetuissa kuvissa näkyy utuinen ilma. Kuvat on otettu kahtena perättäisenä päivänä. Kolme ensimmäistä kuvaa on otettu päivää aiemmin kuin kaksi seuraavaa. Olen muokannut kuvien valoisuutta siten, että värit toistuvat kutakuinkin oikein. Seuraavana on pari kuvaa ihmispatsaista. Ensimmäinen patsas muistuttaa tinapatsasta. Kaveri oli hieman rauhaton. Otin hänestä kolme kuvaa ja jokaisessa kuvassa hänen oikea kätensä oli eri asennossa. En ymmärtänyt noiden aurikolasien merkitystä. Mielestäni ne pilasivat kokonaisuuden. Viimeisenä kuvana tällä sivulla on kuva ihmispatsaasta, joka esitti kaiketi keijukaista. Hänellä oli taito pysyä paikallaan ja oli todella uskottava “patsas”. Tämä kuvakavalkadi jatkuu seuraavalla sivula
Kööpenhaminasssa huhtikuussa 2016 , julkaistu 8.2.2019 Olimme huhtikuussa 2016 Kööpenhaminassa pidennetyn viikonlopun. Kuvia seltessani huomasin, että tuon matkan kuvat ansaitsevat tulla julkaistuiksi. Tosin jälleen kerran kuvat ovat paremminkin “turistikuvia” kuin julkaistavaksi tarkoitettuja otoksia. Kuvasarja alkaa kuvalla, joka on otettu Nyhavnin satamasta. Kuvan oikeassa reunassa ovat sopivasti ison turistiveneen Tanskan liput. Kuva oli toinen tuolla reissulla ottamani kuva. Otin tähän mukaan myös toisen kuvan samasta paikasta, koska sataman reunan rakennukset ovat todella viehättäviä. Kuvia on tuosta maisemasta useampiakin, mutta jätin ne nyt pois. Kuva oopperatalosta on otettu lahden yli rannassa olevan nykytaiteen teatterin terssilta. Otin tähän mukaan myös toisen oopperatalon kuvan. Tämä kuva on otettu vajaan kilometrin etäisyydeltä Pyhän Pietarin Kirkon tornista ja noin 90 metrin korkeudelta. Kuvia vertaamalla on kiva huomata, miten kuvakulma muuttaa tunnelmaa. Kuvassa, jossa on pelkkä oopperatalo, tunnelma on jotenkin “virallinen” ja jäykkä. Oikeanpuoleisessa kuvassa oopperatalo on keskellä elämää ja osa kokonaisuutta. Myös seuraava kuva on otettu em. kirkon tornista. Kuvassa on esittävän taiteen teatteri. Tässä tapauksessa rakennuksen irrottaminen kokonaisuudesta ei onnistunut optisin keinoin. Rajasin kuvasta tietokoneen näytöllä pois rakennuksen ympäristön. Kuva muuttui jotenkin kovaksi, joten luovuin rajatusta vaihtohdosta. Sää maisemakuvaukseen ei ollut paras mahdollinen. Kuten oheisista kuvista näkee sää oli pilvinen. Varsinkin noissa kirkon tornista otetuissa kuvissa näkyy utuinen ilma. Kuvat on otettu kahtena perättäisenä päivänä. Kolme ensimmäistä kuvaa on otettu päivää aiemmin kuin kaksi seuraavaa. Olen muokannut kuvien valoisuutta siten, että värit toistuvat kutakuinkin oikein. Seuraavana on pari kuvaa ihmispatsaista. Ensimmäinen patsas muistuttaa tinapatsasta. Kaveri oli hieman rauhaton. Otin hänestä kolme kuvaa ja jokaisessa kuvassa hänen oikea kätensä oli eri asennossa. En ymmärtänyt noiden aurikolasien merkitystä. Mielestäni ne pilasivat kokonaisuuden. Viimeisenä kuvana tällä sivulla on kuva ihmispatsaasta, joka esitti kaiketi keijukaista. Hänellä oli taito pysyä paikallaan ja oli todella uskottava “patsas”. Tämä kuvakavalkadi jatkuu seuraavalla sivula